Τετάρτη, Ιουνίου 27, 2007






Καθώς σκέφτομαι τη χθεσινή μου κουβεντούλα με τη Σοφία χίλιες σκέψεις χορεύουν στο μυαλό μου.
Ίσως πάλι φταίει κ η αφόρητη ζέστη , που με τεμπελιάζει κ δεν μπορώ να συγκεντρωθώ στη δουλειά μου. Προτιμώ να σκέφτομαι και να θυμάμαι ιστορίες παλιές..Και πάντα να αναπηδούν από παλιά οι στίχοι του Μαγιακόφσκι:
Ζωσμένος φλόγες
Μένω
Πάνω στην άσβεστη πυρά
Του ακατόρθωτου έρωτα.
Σιχαίνομαι τον εαυτό μου , που αφέθηκα σε πρόχειρες λύσεις, σε μόνιμες προσωρινότητες.Που αφέθηκα σ΄ότι μου έτυχε, όσο μακρινό κ αν ήταν από την ψυχή μου.
Αν η ζωή μου δεν έχει την ποιότητα που πιστεύω κ έχω πραγματικά ανάγκη, τι να την κάνω..
Μας κερδίζουν οι ποσότητες στο τέλος.Η νίκη της ποσότητας είναι η σήψη.
Για το λόγο, που φτιάχνουμε θεούς, φτιάχνουμε και έρωτες:από μοναξιά.Ύστερα τα δημιούργημα μας ξεφεύγει, θεοί κ έρωτες ξεφεύγουν από τα χέρια μας, ελευθερώνονται , μας επιβάλλονται, μας δυναστεύουν.
Πάντα πίστευα, ότι έχω χρόνο να πραγματώσω τον αληθινό εαυτό μου κάποτε. Απόψε κοιτιέμαι χωρίς υπεκφυγές. Έχω περάσει καιρό τώρα τα τριάντα –το ορόσημο-πότε πια; Τώρα ή ποτέ κ πίσω πια δε θα κάνω , αν τώρα δεν τολμήσω , αργότερα θα είναι πολύ αργά.
Θυμάμαι έναν-έναν τους φίλους μου, τις οικογένειες τους, τη μανία τους για επάγγελμα κ επιτυχία, για αναγνωρισιμότητα ΚΑΙ ΚΥΡΙΩς για ασφάλεια!!
Είμαι εκτός.Χρόνο με το χρόνο μένω όλο κ πιο πολύ εκτός.Πότε, πότε στις πιο βαθιές καταδύσεις μου μέσα στον εαυτό μου, παιδεύομαι με αυτά τα πανάρχαια ερωτηματικά του πεπρωμένου και της ελευθερίας, για το πόσο πραγματικά είναι ελεύθερος κανείς να διαλέγει κα να κανονίζει τη ζωή του κ για το πόσο μια προκαθορισμένη ζωή του επιβάλλεται.Ντρέπομαι να υποθέσω το δεύτερο.Βαρέθηκα όμως να ζω με απογοητεύσεις.


Η ταλαιπωρία των ανεμοδαρμένων αμφισβητήσεων με έχει πια λυγίσει,τις μισώ τις αμφισβητήσεις μου..

4 αποκρισεις..:

Ανώνυμος είπε...

Σαν να βλέπω τον εαυτό μου.. "Χαθήκαμε σε μίζερες σκέψεις και μικρότητες, χωρίς να λύσουμε το μέγα μυστήριο του κόσμου, για να μένει το ερώτημα άλυτο και αδυσώπητο: Πώς έζησες, γιατί έζησες έτσι όπως έζησες, τι θα μπορούσες να κάνεις και δεν έκανες, για άλλο δρόμο έψαχνες, για άλλο νόημα, λάθος κουδούνια, λάθος πόρτες χτύπησες, λάθος δρόμους πήρες, λάθος ανθρώπους αγάπησες, σε λάθος κρεβάτια κοιμήθηκες, σε λάθος σπίτια έζησες. Γιατί τέτοια περιφρόνηση σ' αυτό που ονειρεύτηκες, σ' αυτό που σχεδίασες;"..

Moira είπε...

Γιατί άραγε;Μπορεί να φταίει και ο μικροπραγματευτής μέσα μου, που δεν ρισκάρει εύκολα , οτιδήποτε κεκτημένο, ακόμα κ αν κατάβάθος το περιφρονεί, το σιχαίνετα.Μπορεί να φταίει , που μεγαλώνοντας γινόμαστε πιο δειλοί.Μπορεί να φταίει που μεγαλώνοντας γινόμαστε πιο διστακτικοί, πιο φρόνιμοι.όχι απο σύνεση.Αλλά απο φόβο.Μπορεί να φταίει το ότ μου λείπουν τόσα , που πολλές φορές παγιδεύομαι και αρκούμαι στα ψίχουλα.Το ξέρεις ότι μπορεί να έλθει η ώρα που αδράζεις το ψίχουλο πουλώντας ακόμη και την ψυχή σου για να το διατηρήσεις;
Η επιφύλαξη είναι το μεγαλύτερο κάτεργο μας.Μυαλού και ψυχής.Όλοι γύρω απο μας απο τον φόβο της πιθανής αποτυχίας , καταφεύγουν στη σίγουρη.Απο το φόβο του πιθανού τραύματος καταφεύγουν στην σταθερή αρρώστια.

Ανώνυμος είπε...

Καταλαβαίνω τι εννοεις...το εχω νιωσει...Πως τον ξεπερναμε αυτον τον φόβο?

Moira είπε...

"Θέλει αρετή κ τόλμη η ελευθερία"..Ο κόσμος τρομάζει την ελευθερία.Η συμβατική ζωή σε αποκτηνώνει, σ'αποξεχνά,σε κάνει να παραβλέπεις την κρυφή ,βαθιά πληγή της ψυχής σου.Όλοι οι φίλοι μου αράξανε κοντά σε έναν σύζυγο ή σε μια γκόμενα πληκτικότερη κ απο σύζυγο.Όλοι οι αγαπημένοι μου χαθήκανε σε σχέσεις , καθρέφτες τελικά του ευατού τους.
Είναι κ αυτό μια αντιμετώπιση για τις πληγές, που καμιά φορά θεραπεύει, καμία φορά καθυστερεί την επιδείνωση κ καμιά φορά σου πετά θανατηφόρα αποστήματα εδώ κ κει.Σίγουρα σε σέρνει μακριά απο τον ευατό σου , αλλά αυτό είναι το πιο επιθυμητό απο πολλούς..
Λίγοι είναι αυτοί που μπορούν να στέκονται απέναντι απο αυτήν την πληγή , να την κοιτούν κ να τους κοιτά κ να βλέπουν το καθρέφτισμα του ευατού τους..
Ίσως το πάθος μας φέρνει πιο κοντά στην ουσία της ζωής.Ίσως.Πονάει όμως , όπως κάθε προσέγγιση σάυτήν την παλλόμενη λάβα , που λέγεται ζωή, όμως τι άλλο και να τον κάνεις αυτόν τον χρόνο που σου χαρίστηκε απο το να προσπαθήσεις να καταλάβεις τον κόσμο; απο τον να μάθεις να κοιτάς πέρα απο το είδωλο, απο τον να μάθεις να μην ρίχνεις άλατι στην πληγή;
Τα χω χίλιες φορές σκεφτεί όλα αυτά κ παραπάνω.Έχω μετρήσει με αίμα τι αξίζει, όμως μόλις ξεκίνησα να μετρώ τι μπορώ , τα κουράγια μου..